Menu

Verzending en Retouren

Verzending

Wij weten hoe leuk het is om snel je spullen in huis te hebben. Daarom sturen wij jouw bestelling dezelfde werkdag nog op als je voor 22.00 uur bestelt en alle artikelen in je bestelling 24 uur levertijd hebben. Bestel je na 22.00 uur, dan gaat je pakket de volgende werkdag op de post.

Wij verzenden alles via PostNL, dus snel en professioneel. In 95% van de gevallen heb je het de volgende dag in huis! Niet aanwezig? Dan doet PostNL extra afleverpogingen of geven zij het af bij een van jouw buren. Je ontvangt hiervan bericht in de brievenbus.

Ben je overdag vaak niet thuis en wil je zeker weten dat je de bezorger niet mist? Dan kan je jouw pakket bij een PostNL afhaalpunt (alleen in Nederland beschikbaar) bij jou in de buurt laten bezorgen en het afhalen op een moment dat het jou schikt! Dat kost niets extra!

De voordelen van verzending door Feestwinkel XL

  • Op werkdagen vóór 22.00 uur besteld = Morgen in huis, mits alle artikelen op voorraad zijn. Kijk goed naar de verwachte leverdatum bij ieder product
  • Slechts €3,95 per verzending, ongeacht gewicht of omvang.
  • Gratis verzending vanaf €50,00!
  • Levering via PostNL, dus snel en betrouwbaar.
  • Voordelig retour sturen via DHL

 

Wij leveren ook aan klanten in België! De verzendkosten naar België bedragen €3,95. Belgische klanten profiteren van gratis verzending vanaf een bestelwaarde van €50.

Retouren: 60 dagen de tijd

Het kan natuurlijk gebeuren dat je niet blij bent met het kostuum en/of de accessoires die je ontvangt. Je vindt het niet mooi, het zit niet lekker of we hebben ons een keer vergist en je het verkeerde artikel toegestuurd.

Bij Feestwinkel XL is het geen punt als je jouw bestelling terugstuurt. Dat kan altijd binnen 60 dagen na ontvangst van je bestelling. Deze termijn gaat in op de eerstvolgende dag na aflevering van de bestelling.

Je mag jouw retour zonder voorafgaande aankondiging naar ons sturen. Het is ook mogelijk om binnen 60 dagen na ontvangst ons van de herroeping op de hoogte te brengen (door middel van een e-mail) en vervolgens binnen 14 dagen na die melding te retourneren

Stuur alsjeblieft de pakbon (of een kopie) mee, anders kunnen we de afzender niet achterhalen! Je mag hier ook het Europees Modelformulier voor Herroeping gebruiken (download). We verzoeken je vrijblijvend om op de pakbon de reden voor het retourneren te vermelden. Je kunt voor het retourneren gewoon de doos of zak gebruiken die je van ons hebt ontvangen.

DHL Retourlabel Maken

Voordelig retour sturen via DHL

Retour sturen via een DHL-punt is makkelijk en goedkoop. De kosten bedragen € 3,95 en worden op jouw terugbetaling ingehouden.

Via deze link kan je een retourlabel aanmaken:

  • Vul bij Referentie de laatste 5 cijfers van jouw bestelnummer in.
  • Vul bij Gewicht in Kg een schatting van het gewicht in hele kilo's in.

Klik hier om een retourlabel aan te maken.

Je kan jouw pakket makkelijk en goedkoop terugsturen via DHL. Maak jouw retourlabel aan via onze speciale DHL-link en geef jouw pakket af op een DHL-punt (ook in België). De kosten hiervan bedragen € 3,95 en worden ingehouden op jouw terugbetaling.

Als afgeven op een DHL-punt voor jou niet handig is, mag je de artikelen natuurlijk ook op een andere manier naar ons terugsturen. Dat kan naar dit adres:

Retouren Feestwinkel XL
Burgemeester Reigerstraat 89 K
3581 KP Utrecht
Nederland

Kosten van het retour sturen en terugstorten van je geld

De directe kosten voor het retour zenden zijn voor jouw rekening; zo houden wij de verzendkosten betaalbaar. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Bewaar je verzendbewijs totdat we het geld van je retour teruggestort hebben.

Als je jouw hele bestelling retourneert, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief eventuele verzend- en betaalkosten, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Dit duurt nooit langer dan 14 dagen. Indien je een deel van jouw bestelling retourneert en jouw oorspronkelijke aankoopbedrag hierdoor onder de € 50 uitkomt dan betaal je alsnog de € 3,95 aan verzendkosten, die je oorspronkelijk zou hebben betaald. Dit verrekenen we met het terug te storten bedrag.

 Wij storten het geld terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je jouw oorspronkelijke betaling hebt gedaan en brengen voor het terugstorten geen kosten in rekening. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt verzonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Bewaar het verzendbewijs en track & trace nummer van je retour zending dus goed.

Doe alsjeblieft alles netjes terug in de verpakking

Het artikel dat je wilt terugsturen graag compleet en netjes in onbeschadigde verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, inclusief informatiekaart en/of -label (de kaart of het label met productinformatie, foto en streepjescode). Passen is uiteraard geen probleem.

Als je meer doet met de producten dan enkel het beoordelen ervan (dat wat nodig is om te kijken of je de producten wilt houden) en daardoor schade aan het product ontstaat dan ben je als klant voor deze waardevermindering aansprakelijk. Je mag de producten dus beoordelen/gebruiken zoals dat in een winkel ook mogelijk is.

Let op: Panty’s, pruiken, snorren, baarden en andere soorten beharing waarvan de verzegeling is verbroken mogen vanwege hygiënische redenen niet worden geruild of geretourneerd. Deze artikelen worden verzegeld verzonden en kunnen niet geretourneerd worden indien de verzegeling verbroken is.

Is het kostuum te groot/klein of ben je er niet tevreden over?

Als je het artikel wilt ruilen voor een andere maat of product, bestel deze dan simpelweg opnieuw op https://www.feestwinkelxl.be/. Je hebt de juiste maat dan het snelst in huis.

Product(en) defect, incompleet of verkeerd geleverd?

Onze excuses dat dit door onze kwaliteitscontrole is geglipt! Om jou zo goed mogelijk te helpen is het van belang dat je binnen 2 maanden een e-mail stuurt naar [email protected]. Vermeld hierin het bestelnummer en de beschrijving van het probleem (bij defecten graag met een duidelijke foto). Als een kostuum of accessoire kapot is of beschadigd stuur ons dan ook een duidelijke foto.

Producten te laat aangekomen?

Mocht jouw bestelling onverhoopt te laat aankomen voor jouw feest, dan kun je het pakket het beste ongeopend terugsturen. We hoeven dan namelijk geen kwaliteitscontrole te doen, waardoor je het aankoopbedrag sneller terugontvangt. Uiteraard storten we het volledige aankoopbedrag terug. Je bent zelf echter verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren.

Natuurlijk zullen we altijd proberen je tevreden te stellen en je indien gewenst snel van een vervangend product te voorzien, zodat je wel goed voor de dag komt op jouw feest. Want dáár gaat het natuurlijk om!